Heb je een urgentie?
We engageren ons als syndicus om klaar te staan voor de mede-eigenaars en bewoners. Dat wil echter niet zeggen dat we 24 uur per dag en 7 dagen per week ter beschikking zijn om administratieve zaken af te handelen. Om die reden hebben we er expliciet voor gekozen om gebruik te maken van een afzonderlijk telefoonnummer voor spoedeisende situaties dat enkel buiten de kantooruren te gebruiken is en dat 24/7 doorschakelt naar het GSM toestel van één van onze medewerkers.
In geval van misbruik van het urgentienummer behoudt de syndicus zicht het recht een forfaitaire administratiekost van 50,00€ aan te rekenen aan de betrokken mede-eigenaar en/of het oproepnummer al dan niet permanent – te blokkeren.
Waarvoor wél te gebruiken?
- Bij brand, instorting of diefstal met braak die de veiligheid of structuur van het gebouw in gevaar brengen
Na het op de hoogte stellen van de bevoegde diensten (brandweer, politie,…) via het nummer 112!; - Bij een waterlek dat niet eenvoudig (tijdelijk) kan worden verholpen
Bijv. door het dichtdraaien van de gemeenschappelijke waterkraan; - Bij gasreuk
Na het op de hoogte te stellen van de bevoegde diensten (brandweer, gasmaatschappij 0800 65 0 65,…). - Bij een blokkade van de enige garagepoort waardoor het verlaten van de garage onmogelijk is;
- Bij een blokkade van de enige lift, wanneer personen geblokkeerd zitten in de lift of er gewonden zijn gevallen.
Na het eerst rechtstreeks contacteren van de onderhoudsfirma van de lift! - Bij een aanhoudend afgaand brand- of inbraakalarm in de gemeenschappelijke delen van het gebouw;
- Bij een verstopping met terugloop van afval(water) met gemeenschappelijke oorzaak;
Bijv. wanneer de WC of douche overloopt wanneer één van de medebewoners doorspoelt. - Elke andere gebeurtenis die dringende bewarende maatregelen of daden van voorlopig beheer door de syndicus vereisen.
- Indien het antwoord op één van de volgende vragen “Ja” is, is er wellicht sprake van urgentie;
- Zal het uitstellen van een reactie op korte termijn verdere schade aan het gebouw tot gevolg hebben?
- Zijn er gewonden of een aannemelijk vermoeden dat dit zou kunnen gebeuren door niets te doen?
Waarvoor niét te gebruiken?
- Vragen over uw afrekening, (terug)betaling, een ontvangen aanmaning of andere administratieve vraag;
- (Geluids)overlast in de omgeving of door één van de medebewoners;
- Onjuist of illegaal geparkeerde voertuigen die géén acuut veiligheidsrisico veroorzaken;
- Bij iedere andere gebeurtenis die GEEN dringende bewarende maatregelen door de syndicus vereist. Gelieve in die gevallen de eerstvolgende werkdag contact op te nemen met uw dossierbeheerder.